fredag 7 november 2008

Reklam: Svenska solenergiföreningen väljer Westander

Svenska solenergiföreningen har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet gäller att utarbeta en kommunikationsplan med målet att förbättra villkoren och öka intresset för el och värme från sol i Sverige.

- Solenergin står inför sitt genombrott i Sverige och branschen måste bli mer synlig. Vi valde Westander för deras kompetens på klimat- och energiområdet, säger Andrew Machirant, styrelsemedlem i Svenska solenergiföreningen.

Svenska solenergiföreningen har drygt 60 företagsmedlemmar och samlar landets ledande forskningsinstitutioner inom solenergiområdet. Solenergilösningar blir ett allt vanligare komplement för småhusägare, fastighetsförvaltare och energibolag. Solens strålar kan användas för att generera värme eller elektricitet. Det sker utan miljöpåverkan och ofta med mycket god ekonomi.

- Teknologiska framsteg och behovet av en hållbar energiproduktion gör solenergi till ett alltmer intressant alternativ. Samarbetet med Svenska solenergiföreningen är en naturlig del av Westanders satsning på klimat- och energiområdet, säger Olle Schubert, ansvarig för samarbetet på Westander.

Westander har tre år i rad blivit utsedd till Sveriges Bästa Pr-byrå av branschtidningen Resumé, och startade nyligen fokusområdet Westander Klimat och Energi. Westanders arbete på klimat- och energiområdet omfattar i dag cirka en tredjedel av byråintäkten.

Relaterat: Westander, "Klimatdebatten"